Friday, December 17, 2010

penyesalan


aku da tau nk tulis apa..koang pnah menyesal x buat bila da buat keputusan dlm hidup nie..

mst ada pnya...aku nk share skit pasal aku..aku msti menyesal bila da buat keputusan...dan aku da tau aku akn menyesal kelak masa aku buat keputusan tu...tp...

aku ada terpkir...knapa manusia menyesali keputusan yg dia buat...setelah penat mencari jawapan..sesudah sekian lama betapa di gunung
naga...hamba menemuai jawapan nya...tp xtau la..koang pnya pndapat cmner...

bg aku..org menyesali apa yg dia da buat sbb dia memikirkan perkara negetif tntg apa yg dia da buat..

kita selalu letakan yg negetif lebih dr yg positif...tp..mmg x boleh buat apa..klau da menyesal..menyesal jgk...tp..kita boleh kurang kan penyesalan yg tiada kesudahan dgn pikr je yg positif...


for example (lau mber2 aku nie..diorng mungkin da tau da example lapuk aku nie):

korang da ada keta??...haaa..meh nk cerita....

org yg x der keta mst nk beli keta kan??...sbb??....
nnti boley bwk awek kuar...nk g mana2 pn senang...klau hujan..xda la ko nk nyayi lgu sudirman.."hujan~~ yg trun bgaikn air mat........"..klau nk blik kg senang..

psitif..positif..

tp..bila ko da ada keta..

nyesal beli keta..nk maintain la..nk bg minum minyak la..minyak da mkin naek skunk...nk byr bulan2..aduyai..mkn magie la npk nya...

semua negetif kan??..

haa...masa nie ko da xsedar pn..ari2 ko da xkena hujan..ko da xyah nyayi..ko bkn jer lgu sudirman..."hjan yg trun bgaikan mutiara"..ko nk g mana2 pn senang..ko nk blik kg pn..penuh bonet..xyah nk tngu kt stesen bas...haaa...ada jer kan pekara positif...

soo..kurang kan penyesalan..think positive..

cehh..mcm bgus jer ckp..chett pooorahhh...

No comments: