Monday, August 30, 2010

Merdeka.....Merdeka...


Tahun nie aku celebrate merdeka kt melaka...kul 9 lg da kuar...dgn niat tuk join countdown dan tgk bunga api...ada lg 3 jam..atau cincau2...2 jam 59 minit 50 saat lg sebelum jam berdetik mengira ketibaaan hari kemerdekaan negara yg ke 53...

x per arr..lepak2 jer la dlu kt mp...jln2 tgk lau ada apa2 yg berkenan dihati...tpt pkul 10 mlm..kdai2 mula melabuhkan tirai mlam....alamakkk...mlm2 merdeka cmni x leh ke diorng bukak smpai pg...apa salah nya...buat cm merdeka special day...semua shoping complex bukak smpai pg..biar semua kaki2 shoping tdo jer kt cna..comfirm tokey2 kdai untung mencecah ratusan x pn mengjangkau ribuan ringgit...

A: jom lepak McD...

B: jom.....

Aku: layan jerr....lmbt lg nie...

A: mana nk lepak pasnie...apa kata lau kita g mbmb...tgk bunga api...

Aku: Owh...kat mbmb ada bnga api ehh...bleh gak..aku follow jer..
tpt kul 11 lebey2 skit kitorng btolak ke Mbmb....sampai jer ..perghhh..ramai sial orng...ha3x tu aada parking satu...nice...

suasana mmg riuh rendah dgn deruan engine2 moto yg telah dipaip....kelibat2 stunner2 moto dr pelbagai golonggan dan bangsa mecetuskan lg kemeriahan dan suasana satu mlaysia...x lupa jgk kpd capel2 yg sdg hangat bercinta dan keluarga yg sdang menonton sarjen hassan di skrin yg sederhana besar...
semua menunggu detik 12 mlm bg melaungkan perkataan kramat ngara...

Aku: da kul bp nie??
A: lg seminit...

Selepas sminit

Aku: da pkul bp??..
A: da kul 12 da...
Aku: ye ke..asal cm x de pe2 je...biar btul jam ko nie

susana yg td bising btukar sepi..dan kdgran beberapa suara yg menyayikan lg 31 ogos...


ttba mata aku terlihat kilauan bunga api yg naik klangit....wahhh..cantekk nyaaaa...(mata berkilau2)...
tp knpa jauh sgtttt.....???????

moral of the storie:
pastikan tmpt dan waktu adalah btul...org smbut kt mitc..ko g tnggu kt mbmb mmg la...hampehhh...

No comments: